søndag den 17. februar 2013

Forårsoprydning

Sad lige over morgenkaffen med gemalen og fik lyst til at gøre forårsklart i haven... Heldigvis hoppede han med på ideen, så der blev ryddet en hel trailerfuld ud af skuret og på lossepladsen og gjort pænt rent efter vinteren i haven..
Der blev også tid til at lede efter liv...

Jeg ved faktisk ikke hvad det er der kommer.. Vi har i nogle år haft huset udlejet og er først lige vendt tilbage selv, hen over sommeren 2012.
Hele haven er lavet om (Hmm, mere eller mindre tømt for hyggelige kroge og spændende planter) mens det har været udlejet.
Men det giver jo mulighed for at starte forfra med at bygge op, så det startede vi så småt med i efteråret ;)


Ovenstående spirer dukker op i nogle super-8 sten som burde være tomme.. Men nu får de lige lov at komme frem, så jeg kan se hvad det er..



Ovenstående bed er nyt, det lavede vi i efteråret, det er holdt i "røde" nuancer og er måneformet.. Glæder mig meget til at se det udvikle sig over forår og sommer ;)



Disse småspirer kommer i samme bed som tidligere vist erantis.. Et bed som p.t. skulle være tomt. Hmm, må lige se hvad det er, det kan vel altid flyttes ;)


Også i det tomme bed... De må virkelig komme langt nede fra, da jorden er blevet gravet og vendt i bedet i efteråret ;)


''Pebertræet er klar til at springe ud og stå lyserødt og duftende. (synes jeg kan huske det dufter, men det er jo 5 år siden jeg har set det sidst, så måske husker jeg forkert? )
(beklager det manglende fokus, men de er taget med telefonen)


4 kommentarer:

  1. Dejligt med sådan en oprydning. Tror at det er krokus på det øverste billede. Peberbusken bliver da helt fortryllende :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var super dejligt, samvittigheden havde det så godt bagefter.. ;)
      Jeg må se, om jeg så kan redde krokuserne, da der egentlig skal gro skovjordbær i det hul ;)
      hilsner
      Hexia ;)

      Slet
  2. Pebertræet dufter skønt, så det har du ret i. Der er dagliljer og måske nogle narcisser på billede nr. 3 Nr. 4 er hyacinter gætter jeg på.
    Godt at få ryddet op, så må I spændt vente og se, hvad der kommer.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi.. Tak Lisbeth, så kan jeg da heldigvis huske lidt ;)Glæder mig til pebertræet springer helt ud.. så må jeg vidst have gang i det rigtige kamera der kan zoome ;)

      Hmm.. hvis det er liljer der kommer, synes jeg at huske, der engang var nogle meget orange i nærheden... Dem må jeg vidst have afsat, resten der er sat der, er lyserødt og hvidt og det skulle gerne holdes i de farver ;)

      Slet

Det vil glæde mig meget at modtage din kommentar til billeder og indlæg - Håber at du får en hyggelig rundtur på min blog. ;)